MLM = MULTI LEVEL MARKETING alebo tento pojem poznáte aj ako sieťový marketing či priamy predaj. Keďže má veľa ľudí žiaľ nekorektnú predstavu, čo tieto pojmy znamenajú, rozhodol som sa priblížiť vám stručne ich význam.

Sieťový marketing, alebo multilevel marketing (skrátene MLM) je forma priameho predaja. Jeho podstatou je skrátenie distribučného reťazca na minimum. Výrobca alebo dodávateľ služieb vytvára podmienky pre samostatné podnikanie nezávislých priamych konzultantov. Tak vzniká viac úrovňová štruktúra (multi level), ktorá je účinnejšia a lacnejšia než klasický distribučný reťazec veľkoskladov, veľkoobchodov, maloobchodov a reklám.

Čo získa zákazník nákupom v MLM spoločnosti? Ak výrobky uvádza na trh samotný distribútor, tak dokáže lepšie zákazníkovi vysvetliť výhody produktu, poskytnúť referencie, doporučiť vhodný produkt, predviesť produkty a vysvetliť ich správne používanie. To je jednoznačná výhoda oproti nákupu v hypermarkete. Distribútor v systéme MLM poskytne zákazníkovi osobnú a dlhodobú starostlivosť. Zákazník v konečnom dôsledku ušetrí čas aj peniaze. Čas pri hľadaní vhodného produktu, zisťovaní ako funguje, hľadaním kde ho kúpiť atd. a peniaze ušetrí pri pravidelných nákupoch na výraznej zľave, ktorú mu distribútor poskytne už po prvom nákupe.

Sieťový marketing nie je len o predaji. Sieťový marketing znamená budovanie distribučných kanálov, cez ktoré sa predávajú produkty.  To znamená aktívne sponzorovanie ľudí za rovnakým účelom. Tým, že napájate ľudí priamo na výrobcu, budujete sieť.

Skúsim to vysvetliť na nejakom praktickom príklade. Predstavte si, že si niekto vo vašom meste otvorí nejaký obchod, reštauráciu, kaviareň, firmu poskytujúcu nejaké služby alebo čokoľvek iné. Vy prídete do tohto podniku, objednáte si, zaplatíte a predpokladajme, že budete s produktom alebo službou veľmi spokojní. Keďže sa vám tam páčilo, porozprávate o tomto novom podniku vašim kamarátom, kolegom z práce a poviete im: majú tam úžasné produkty, je tam príjemná atmosféra, páčilo sa mi tam, výborne tam varia, vyskúšaj toto a tamto, choď sa tam pozrieť, majú tam…atd. Vaši kamaráti či kolegovia na vaše odporúčanie navštívia spomínaný podnik a utratia tam peniaze. Majiteľ podniku je rád, že získal bez nejakej propagácie či reklamy ďalšieho zákazníka, a vy, ktorí ste sa o to zaslúžili na základe vlastných utratených peňazí, nedostanete z tohto vášho odporúčania nič. To, že niečo odporúčame robíme denno-denne a ani si to veľakrát neuvedomujeme. Robíme to zadarmo.

A čo tak odporúčať produkt za peniaze?

Teraz si predstavte presne ten istý príklad, no s tým rozdielom, že daný podnik funguje na princípe MLM. Vy si kúpite produkt, ktorý vyskúšate, a ak sa Vám zapáči, budete ho odoberať pravidelne. Keďže sa Vám páči, ponúknete ho aj kamarátom, kolegom, rodine atd.. Za to, že pre spoločnosť získate ďalšieho zákazníka, a aj vďaka tomu, že spoločnosť ušetrí horibilné sumy za reklamu v novinách či televízii, dostanete odmenu. Ako vidíte, nie je to žiadna veda. Toto je hlavná podstata, ktorú musíte pochopiť, ak chcete robiť sieťový marketing. Je to teda spôsob odmeňovania – ak spoločnosti získate nových zákazníkov, dostanete za to zaplatené.  Vo väčšine MLM spoločností získate navyše aj produkty zadarmo.

MLM systém odmeňuje a podporuje len aktívnych budovateľov siete. Ak je skupina, ktorú budujete aktívna, dostanú bonus všetci, vrátane vás.  Čím viac  aktivity vykonáte, tým väčší zisk dosiahnete. A naopak. Ak nie ste aktívny, nezarobíte nič. Znamená to, že ak chcete uspieť, musíte pomôcť druhým k úspechu. Musíte byť tímový hráč.

Ak chcete vstúpiť do MLM biznisu, mali by ste hľadať také príležitosti, ktoré ponúkajú dlhodobo fungujúci biznis. To znamená také produkty, alebo služby, ktoré sú naozaj kvalitné a aj firma, s ktorou plánujete spoluprácu, by mala mať dlhoročnú tradíciu a preukázateľný úspech.

Príkladom takejto spoločnosti je korporácia tianDe. Kliknite na tlačidlo nižšie a pozrite si, čo tianDe ponúka.
Ak vás tianDe zaujme, nestrácajte čas a hneď sa na stránke zaregistrujte. Registráciou sa pridáte k nášmu tímu.Budem sa tešiť na spoluprácu. Marián Dolanský, tianDe ID: 5275783